LISTA PÅ SAKER SOM SUGER

HÄR ÄR EN LISTA PÅ SAKER SOM ÄR DÅLIGA.

5) Gå upp på morgonen
Vissa (Frasse) hävdar att denna punkt borde placera sig högre på listan, och tja, säg en enda man, kvinna eller sydafrikansk löparstjärna som inte AVSKYR ljudet från mobiltelefonens väckarsignal? Oftast råkar man ju också ställa in den HEMSKA signalen "Backgatone" vilken för tankarna till OND BRÅD DÖD. Jag har nog inte en enda gång varit glad över att gå upp på morgonen, bortsett från dagen då jag som fjortonåring skulle på min första bortamatch mot AIK. Kan ju berätta att det slutade 0-4 och detta var alltså ytterligare ett tecken på att man a) inte bör besöka Stockholm och b) ABSOLUT INTE ska vara glad när man går upp. Denna punkt kombineras dessutom ofta med det vidriga fenomenet "Att vakna från en grym dröm". FY FAN FÖR MORGONAR!

4) KASSvegas
Ärligt talat finns det ett sämre band? Okej jag menar de är ju inte lika genomdåliga som till exempel Malena Ernman, men hur FAN kan de vara så populära som de är? Det finns absolut ingen anledning att lyssna på KASSvegas, ändå gör alla det. Värre masspsykos än växthuseffekten och kritik mot Lasse Lagerbäck tillsammans. Och JA. KASSvegas. That's how you spell it LIKZOM.

3) Folk som inte gillar växthuseffekten
Idag fick jag ett telefonsamtal från en tjej som gjorde undersökningar från "Naturskyddsvårdsetc.verket". Hon var väldigt trevlig (borde kanske gett henne min msn!) och ville fråga den yngste familjemedlemmen ÖVER SEXTON ÅR lite frågor om samhället. Redan här blev jag såklart misstänksam, vad kunde en lekman som jag tillföra i sammanhanget? Nåväl, en av frågorna hon ställde var "Hur mycket vill du göra för att hindra klimatförändringarna och skalan var 1 "Ganska lite" till 4 "Väldigt mycket". Alltså VAD FAN? Jag vill göra VÄLDIGT MYCKET FÖR ATT FÖRA VÄXTHUSEFFEKTEN FRAMÅT! Växthuseffekten är En Bra Sak. Ja, jag har TROPICAL NEEDS som Studio så vackert uttrycker det i låten West Side. Ja, jag vill ha 25 grader i mars och 40 i juni. Ärligt talat, vem vill inte ha det? Pund. Varje gång jag hör att växthuseffekten kommer höja temperaturen blir jag så glad att jag firar med att bläddra förbi ett par sidor i "På drift" som jag läser i svenskan.

2) Mardrömmar
Gud vad läskigt det är. För några veckor sedan drömde jag att jag stod på gatan i en liten amerikansk stad helt utblottad och frågade folk om de hade sett min plånbok och alla bara "sorry no way mister don't speak swedish" och jag bara "but i am speaking english AND NO OTHER SILLY LANGUAGE!!". Finns inget värre än att bli missförstådd, antagligen därför så många mardrömmar handlar om det.

1) Att bita sig i tungan eller skada sig på andra konstiga manér
Under de senaste fyra nätterna har jag vid inte mindre än TRE TILLFÄLLEN (natten till torsdag, natten till fredag och natten till söndag) lyckats bita mig i tungan i sömnen. Jaha tänker ni, det kan la inte vara så farligt? JO DET ÄR FARLIGT. När man vaknar har man asont och så måste man tänka skitlänge innan man kommer på varför, ibland kommer det blod också och det är fan OMÖJLIGT att sätta plåster på tungan (försökte första gången). Istället får man svälja lite blod och det är inte gott. Detta är dock inte enda skadan man kan tillskansa sig i sin säng, i somras till exempel lyckades jag slå min näsa i sängkanten när jag vaknade, så mycket blod har jag inte sett sen jag och mitt judefolk hängde Jesus på korset.

BILD GJORD I PHOTOSHOP.

Kommentarer
Postat av: Ville Olsson med alias James Ramon LeBianca

Fan i jävlar, det var en trevlig läsning. Dock kanske jag skulle ha typ 10 punkter jag som skulle kunna sätta in istället för de fyra sista. Men who gives a shit a anyway. Försätt köra så blir du snart en känd bloggare!

2009-09-14 @ 18:03:07
Postat av: Emmy the man

Jag har liksom tagit dina hot på allvar och är livrädd för att du ska lösenordsskydda bloggen.. Inte helt okej alltså.

Och Dennis, kan du blogga lite mer så att du blir känd!? (läs: så att jag får något att göra?)

2009-09-16 @ 20:17:14
Postat av: Anonym

så länge du flyttar fötterna är det NEMAZ PROBLEMAZ EMMY

2009-09-16 @ 23:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0