när jag räddade världen


Sidan som förändrade mitt liv

Idag var det dags. Länge har jag funderat på de orättvisor dagens samhälle bjuder på i form av SM-guld till AIK, våldtäkter i Kongo och skövlingen av regnskog, men jag har aldrig funderat på vad jag själv kan göra åt detta. Frustrerande? Absolut. Så många år av förtryckta åsikter, och chansen har aldrig förut kommit att förändra världen helt på egen hand. Men SÅ.

Det började med att jag loggade in på Facebook. Noterade att jag hade inte mindre än fem(!) gruppinbjudningar, och tanken var given: "har någon äntligen bjudit in mig till kungahuset?"! Det var det inte, men en annan grupp fångade mitt öga. Den hette "Ingen Människa är Illegal", och den inledde vad som nog kommer bli ett livslångt engagemang för mig. Plötsligt förstod jag. Det är SÅHÄR jag ska lösa världsproblemen.

Jag var tvungen att agera kvickt. Snart kanske någon lömsk världsledare skulle köra en Hitler och förbjuda mig att gå med i viktiga Facebookgrupper, så det var bäst att direkt gå till aktion. Efter inte mer än fem minuter hade jag gått med i grupperna "Stop rapes in Congo", "Bevara oss mot gatuvåldet", "Barn får inte vräkas!", "Save the Rainforest", "Help Africa!", "Let's collect 1.000.000 signatures to support the Palestinians in Gaza", "Låt Babak stanna i Sverige!" och kanske framförallt "DVD - it's a movie on disc!".

Känner du också att du vill förändra världen? Gör som jag, visa att du bryr dig, tala för din sak och GÅ MED I JUST DEN FACEBOOKGRUPP SOM PASSAR DIG OCH DIN ÅSIKT BÄST!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0