KRIG I AFGHANISTAN



Alltså har ni också snappat upp det här med att det är någon slags väpnad konflikt nere i Mellanöstern nånstans? Ja alltså inget allvarligt eller så. Men att liksom att de slåss och så? Hörde nåt löst om typ 30,000 dödade sedan 2001, det är ju inte så farligt. Men alltså häromdan så förstod jag att det är KRIG på riktigt. Det var kvällstidningen Expressen som öppnade mina ögon. Efter 30,000 dödsfall fick jag äntligen klart för mig att det här är på riktigt. Fem stycken SVENSKAR hade alltså KOMMIT TILL SKADA i den här konflikten. Fattar ni det? Svenskar? Svenska medborgare! Svenskar som du och jag! Det är ta mig fan krig. Och vi kan inte komma undan. Fem svenskar skadade. Jag mår illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0