isgy-dikter

Ja, som vi alla (typ) vet, är det nu 23 timmar och 45 minuter kvar på sommarlovet. Detta bearbetar eselsbruecke.blogg.se med att varje timme (återigen typ, kan inte garantera att det kommer nya dikter varje timme, men ofta!) uppdatera detta inlägg med poesi kring allas vårt ISGY.

Tionde dikten, 22.03;
"Kaffemaskinen en dag i februari"
att komma till isgy tjugo över åtta
är aldrig något som undertecknat kan locka
nej, det enda som får mig att ur sängen på tisdagsmorgon att stiga
och med femmans spårvagn mot snödrivorna vid s:t sigfridsplan kriga
det är inte tanken på ett framtida läkaryrke eller ett utbytesår i Wien
nej det är isgys kaffemaskin



Nionde dikten, 21.30;
"Statsskick - en livsstil!"
24an... känd som tyskasalen för vissa, okänd för andra
för mig klickar dock minnet med de'samma
visst var det här fåret berättade om polens statsskick?
självklart, det var ett minnesvärt ögonblick!



Åttonde dikten, 20.06 (GÄSTDIKT av Marcus);
"Fårets bästa vän"
om jag fick vara ett får
bräka på ängarna varje vår
om jag kunde odla ett skägg
och mitt hårsvall vara krulligt och tjockt likt en vägg
om jag fick vara ett får
in på ISGY och slaktas varje år
om jag kunde vara hans bästa vän
finner vi nog varandra i himmelen <3


Sjunde dikten, 19.50;
"ISGY arrangerar EU-rollspel"
tiden går klockan slår
ordföranden tappar hår
jag mår sämre än en fluga på en bår
är jag i venezuelas dikatur? har jag stängts in bakom en mur?
har jag fått stryk på football manager-datorspel? vad är det som är fel?
just det. isgy arrangerar EU-rollspel



Dikt nummer sex, 19.32;
"Ett oändligt lov"
ett oändligt lov
fria dagar utan ansvar
fotboll glass och elefanten babar
se när prinsessan victoria gifter sig inför sitt hov
i ögat får jag en brännande tår



Femte dikten, 19.03 (URSÄKTA frånvaron) ;
"Sommarlov till mars"
morrissey sol och kaffe är bra
isgy däremot är inte mycket att ha
snälla låt mig ha sommarlov till mars
så bjuder jag fåret och uffe på glass



Fjärde dikten, 14.13;
"Hermans kontor"
i veckor har jag bävat och undrat
har herman mig i matte b ett godkänt betyg unnat?
efter försovning och två koppar från kaffemaskinen är jag redo att möta mitt öde
fast blick, strikt hållning och uppstannat blodflöde
när jag dras av matematikens klor
in på hermans kontor


Tredje dikten, 13.29;
"Vill inte ha, klassens da'"
vill inte ha
klassens da
nej anneli låt mig slippa
jag tycker inte om fisk och brännboll



Andra dikten, 12.25;
"Bön till Ingrid"
Vår Ingrid, du som är på ålderdomshemmet
Ditt namn är helgat
Låt lovet åter komma
Låt din vilja ske, på jorden så som på skolan
Ge oss i dag den frihet vi behöver.
Och förlåt oss våra skulder, liksom vi en dag kommer glömma dem som står i skuld till oss.
Och utsätt oss inte för mer prövning, utan rädda oss från det onda.
Lektionerna är våra.
Din är makten och möjligheten att idag giva oss det vi behöver.
Låt 3C ta studenten och sommarlov och bära äran i evighet.
Amen.



Först ut är, klockan 11.17;
"Att välja gymnasie"
när jag som gymnasie segerstedt skulle välja var beslutet hårt
förvisso verkade schillerska emo och rudebeck för svårt
men samskolan och hvitfeldska fanns kvar
tills ulf viskade i mitt öra om... "schemafria daaar"

Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0