RASAR mot Donken-KUPPEN

Upprördheten är stor efter att McDonald's personal på Scandinavium i förra veckan avslöjade att man kan få ut Happy Meal-leksakerna (för närvarande med Star Wars-tema vilket självklart gör frågan till en extra het potatis) utan att köpa själva mealet. Igår kontaktade hundratals läsare Eselsbruecke.

På hamburgerrestaurangen kan man alltså få en leksak om man köper det populära måltidsalternativet "Happy Meal", en mindre och smakfattigare hamburgare anpassad för de lite yngre konsumenterna. Nu har det uppdagats att professionella Donken-besökare har hittat ett sätt att utnyttja systemet.

Plockar hem leksaker

Genom att betala 20 kronor kan du få en leksak till valfri meny från Donkens digra lista; alltså kan du till exempel äta en Big Mac och få ett ljussvärd eller toppa dina fyra cheese med en Darth Vader-mask. Detta trots att McDonald's i sin skyltning ger tydliga indikationer på att leksaken är exklusiv för de matgäster som väljer att köpa Happy Meal.


Frasse Levinsson, 17 år, har förlorat förtroende för både McDonald's och Star Wars efter Eselsbrueckes avslöjande.

Upprörda hamburgerälskare

– Jag tycker det är en bra restaurang, men att det fuskas så här är ju inte klokt, säger Frasse Levinsson, 17 år.

 

Han säger att han själv flera gånger köpt både Happy Meal och en till extra hamburgare, för att bli mätt men ändå få en leksak.

– Nu förstår man ju att man inte hade en ärlig chans att vara ekonomisk och klok under sitt besök på Donken. Det är oärligt, och förstör hela matupplevelsen.


Många av de som vill ha Star Wars-leksakerna är äldre människor.

– Och vi pensionärer har ju inte råd att köpa både Happy Meal och extra hamburgare hundratals gånger, säger Rut Andersson, 77.

 

Ronald McDonald otillgänglig

Många känner sig alltså lurade av denna bluff (eller kanske bara smarta marknadsföring?) från Donkens sida. Eselsbruecke sökte under dagen hamburgerkedjans grundare Ronald McDonald som dock vägrade svara i telefon.


Nätläsarna tycker till:

Jag tycker det är för jävligt. Tänker inte lägga ett öre på Donken.

Eva

Jag kommer att sluta äta på Donken. Man kan inte lita på något längre. Givetvis någon som sitter och snor åt sej utan att göra rätt för sej.

Lars

Det är för jä**it att det är på detta viset. Detta har gjort att jag har från och med nu har slutat med dessa fuskhamburgare. Hoppas att de tänker om!

Pelle

Jag har väl lagt en 5 000 kronor på Star Wars-leksaker, men inte senaste året, då jag förstått att det är lönlöst. Dessutom är jag cp.

Pär

Ruffel och båg borde Donken döpas om till. Betalar själv in 300 kronor för Happy Meal varje morgon – men nu är det slut med det.

Erik

Är detta verkligen sant? Då kommer jag att skyndsamt sluta äta på Donken.

Lasse

Går det till så här så vill inte jag stödja dessa restauranger något mera. Jag kommer att säga upp mitt abonnemang.

Ann-Kristin

Jag har förstått att de har varit någonting konstigt. Man köper och köper men får aldrig leksaker, det blir bara dyra räkningar. Klart jag blir förbannad när jag blivit så lurad. Jag har suttit på Donken i flera år men nu får det vara nog, nu går jag hem.

Anita

Jag känner mig lurad.

Mikael

OBS: ESELSBRUECKE.BLOGG.SE vill understryka att eventuella likheter mellan det här fallet och TV-KUPPEN från POSTKODSCHOCKMILJONÄREN är helt oavsiktliga.


Kommentarer
Postat av: Emmy

hahahaahahhahahahha.

2009-11-24 @ 09:16:47
Postat av: Maria

hahahahha ditt pucko! Kan du skaffa dig ett liv? :D Fast då hade vi iofs inte kunnat få njuta av proffsiga blogginlägg som dessa, ner med bb och UPP med dennis:D

2009-11-24 @ 10:51:57
Postat av: Colleen31Reeves

Greetings. I’m just writing to say thanks for such good post. You really made all my ideas flow together perfectly. Nonetheless, one my friend proposed to buy <a href="http://exclusivepapers.com/technical-essay.php">Technical essay</a>. I’m going to send them all my academic papersfrom now on. They’re the best!

2012-03-23 @ 05:51:46
URL: http://exclusivepapers.com
Postat av: Buy Essay Papers Online

We have to love our teachers for their academic requirements. They require us to be professional academic writers. We can buy Non-plagiarized essay, nonetheless, we will not learn doing that.

2012-03-24 @ 00:18:36
URL: http://www.essaysprofessors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0