möte i monsunen

Kring 17-tiden i eftermiddags hände något jävligt speciellt. Undertecknad hade precis gått ut från Coop Konsum Avenyn med ett paket spaggeti från Barilla i handen och skulle spatsera till en kiosk längre upp längs paradgatan för att införskaffa diverse övriga förnödenheter när han (hädanefter jag, var asjobbigt att skriva sådär) fick syn på allsvenskans bästa spelare, den internationella fotbollens framtida räddare och U21-landslagets härförare, sittandes på Eva's Paley.

Just det, Gustav Svensson. Han satt som kronan på verket ensam med en kopp kaffe, så jag tog naturligtvis tillfället i akt att prata med allas vår schtekare till defensiv innermitt!
Jag (hädanefter J): - Tjena Gurra!
Gustav (hädanefter G): - Tjena, är du Blåvitt eller?
J - Jadå för fan. Fan Gurra du måste stanna, alla skadar sig ju, du kan fan inte bli proffs nu, du är kung!
G: - Man kan aldrig lova för mycket men jag vill stanna säsongen ut iallafall!
J - Fan vad gött att höra, ha det fint!
G: - Detsamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0